1. دنبال نتیجه فوری نباش!
اگه عجله داری و میخوای سریع نتیجه بگیری، سمت بکلینکهای اعتباری نرو. گوگل خیلی باهوشه و اگه بکلینکهای غیرطبیعی رو تشخیص بده، نهتنها کمکت نمیکنه، بلکه ممکنه جریمهت کنه. بهترین راه برای لینکسازی اصولی، استفاده از رپورتاژ آگهی ؛ چون هم طبیعیتره، هم موندگارتر. یادت باشه، اگه سایتی که بهت بکلینک داده یه روز از بین بره، ممکنه سایت تو هم باهاش سقوط کنه. در مقابل، یه بکلینک معتبر توی محتوای مرتبط، خیلی ارزشمندتره تا لینکی که توی فوتر یا سایدبار صد بار تکرار شده.
بکلینک اعتباری : لینکی است که در هدر، فوتر یا سایدبار سایت قرار میگیرد و چون این بخشها در تمام صفحات نمایش داده میشوند، لینک مورد نظر در همه صفحات سایت تکرار میشود.
((نمونه از بک لینک معتبر در فضای وب در سایت خبری ایسنا ))
2. فقط از سایتهای معتبر خرید کن
قبل از خرید حتماً تحقیق کن. بک لینک باید معتبر از سایتی با دامنه اتوریتی بالای ۸۵ باشه. درسته گرونه، ولی کیفیتش رو تا آخر عمر تضمین میکنم. سایتهای خبری، تحلیلی و ورزشی معمولاً بهترین بسترها برای دریافت بکلینکهای قوی هستن.
((شما متوانید با مراجعه به سایت ahref میزان اتوریتی سایت رو تشخیص بدید ))
(( این عکس اعتبار سایت دیجی کالا رو نشان میدهد که چقدر بالاست ))
3. بک لینک های معتبر توی کامنت نیست !
بعضیا فکر میکنن کامنت گذاشتن توی سایتهای مختلف یه جور بکلینک گرفتنه. ولی این بکلینکها اکثراً یا نوفالو هستن یا اسپم حساب میشن. حتی اگه سایت اتوریتی بالایی داشته باشه، باز هم ارزشش رو نداره چون گوگل الگوریتم مزرعه لینک (Link Farm) رو شناسایی میکنه و جریمه میده.
4. تطابق موضوعی بک لینک
سایتی که ازش بکلینک میگیری باید موضوعی مشابه یا مرتبط با سایتت داشته باشه. مثلاً اگه سایت تو در مورد طراحی سایته، از سایتهایی بکلینک بگیر که در حوزه دیجیتال مارکتینگ، فناوری یا برنامهنویسی هستن.
5. مکان لینک خیلی مهمه
بکلینکی که توی محتوای اصلی صفحه باشه، ارزش خیلی بیشتری داره نسبت به بکلینکی که توی سایدبار، فوتر یا بخش دیدگاهها قرار میگیره. لینک وسط محتوا نشون میده که نویسنده واقعاً داره به محتوای تو ارجاع میده.
6. تعداد لینکهای خروجی در صفحه
اگه صفحهای که بکلینک ازش گرفتی، پر از لینک به سایتهای دیگه باشه، قدرت لینک تو تقسیم میشه و اثرگذاریش کم میشه. همیشه سعی کن از صفحاتی بک لینک بگیری که لینکهای خروجی کمی دارن.
7. فالو بودن لینک
بعضی از لینکها نوفالو هستن و به گوگل میگن که دنبال این لینک نره. ولی لینکهای فالو به گوگل اجازه میدن که اون لینک رو بررسی کنه و اعتبارش رو به سایت تو منتقل کنه. پس مطمئن شو لینکی که میخری فالو باشه.
8. دائمی بودن لینک
بعضی از سایتها بکلینک رو فقط برای مدت محدودی میفروشن. ولی لینکهای دائمی که برای همیشه روی سایت باقی میمونن، ارزش بسیار بیشتری دارن. حتماً قبل از خرید این موضوع رو بررسی کن.
9. وضعیت ایندکس صفحه
اگه صفحهای که بهت لینک داده توسط گوگل ایندکس نشده باشه، اون بکلینک هیچ ارزشی نداره. حتماً مطمئن شو که صفحه لینکدهنده توی گوگل ایندکس شده و قابل مشاهدهست.
10. کیفیت کلی سایت لینکدهنده
سایتی که قراره بهت بکلینک بده باید خودش محتوای باکیفیت، طراحی مناسب و ساختار سئو شده داشته باشه. گوگل اعتبار سایتهای قوی رو به سایت تو هم منتقل میکنه، ولی از سایتهای ضعیف، فقط دردسر به ارث میرسه!